Snowboardpremiär!

Idag blev det snowboardpremiär då första backen öppnade i Åre för säsongen! Vi siktade på att vara där kl. 08.00 när de öppnade liften, blev bara lite sena men vi orkade ändå inte åka så många timmar. Det har blivit plusgrader över natten och backen var väldigt måddig och svåråkt, tyckte jag. Jag har testat två nya brädor, den ena en Burton troop jag köpt på blocket för några månader sen, den kändes dock rätt hård och stor och det nästan första jag gjorde var att köra in i en snökant och fastna och flyga fram rakt på huvudet, tur jag hade hjälm! Slog mig inte alls men hade jag inte haft hjälmen hade istället huvudet fått en smäll, vette fan vad som hade hänt då. Jag som inte ens tänkt åka med hjälm, nu lär jag ju ha hjälmen varenda dag i vinter. Nåja, den brädan fick bara ett åk för sen mötte jag upp en tjej som jag hittat en bräda av igår, en Burton feelgood flying v, och nu blev det superkul! Dock är jag supertrött i benen efter den tunga jobbiga åkningen och jag får verkligen börja träna benstyrka! Jag ska börja styrketräna som tusan och åka så mycket snowboard jag bara kan i vinter, jag vill bli riktigt duktig! Och jag har ju världens bästa coach så jag borde kunna bli hyfsat duktig på den här vintern. Vi bor en bit ifrån Åre och har köpt säsongskort så har ju alla möjligheter att få riktigt bra åkning i vinter, lyx!
 
 
Här är min nya bräda Burton feelgood flying v, en bräda jag nog kommer att ha fantastiskt roligt med i vinter, vi har samlat på oss lite brädor och jag har nog fem-sex stycken olika nu, men känner att det här kommer bli favoriten jag kommer köra på jämt! Så glad för den!

Kommentera inlägget här :