Sprungit fjällopp!

Så har jag kutat 13 km i Vålådalen idag och det var sjukt jobbigt. Först kilometrarna var det jätteroligt för tävling och peppad och folk ochsåvidare men jag sprang inte om så många i start och hamnade då i led då loppet gick på små skogsstigar med stenar och på stänger av trä där det var blött, så det var inte lätt att springa om någon! Mycket vacker sträcka iallafall och efter sådär 8-9 kilometer började det kännas i benen och när jag hade ca 1,5 km kvar till mål var jag så slut i benen så jag bara ville gå, men gick jag lite fick jag ännu ondare i knäna så det var bara att jogga vidare. Nu har jag extrem ont i knäna, kan knappt gå i trappor, förmodligen är det väl att jag är otränad. Har inte alls sprungit mycket innan det här loppet. Vi sprang 9 km i måndags och det är det mesta jag sprungit och efter idag är 13 km det mesta jag har sprungit i mitt liv! Men det var jättekul och nästa år ska jag ha en bättre tid också!

Kommentera inlägget här :